TRACE THE BRAND WINT MEESTER KOETSIER ENTREPRENEUR AWARD

Op 11 januari jl. vond de finale plaats van de Meester Koetsier Entrepreneur Award van TMO Fashion Business School. Drie businessconcepten pitchten voor de vakjury bestaande uit Mariette Hoitink (Meester Koetsier Foundation, HTNK), Charles Kalhorn (FashionUnited), Peter Paul Tonen (CapGemini), Patric Hanselman (Modint) en Gerard Werkhoven (consultant).
De strijdende finalisten waren Bare The Label, een duurzaam kledingmerk gericht op vermindering afval, Fashionland, een event dat muziek, lifestyle, fashion en retail combineert en Trace the Brand, een duurzaam sneakermerk. De jury besloot unaniem Trace tot winnaar van de Meester Koetsier wedstrijd uit te roepen. Met de prijs waaraan een geldbedrag van 10.000,- is verbonden, kunnen de TMO-studenten hun concept verder uitwerken in het laatste semester van de opleiding en hun eigen bedrijf oprichten waarin zij vervolgens hun eindstage volbrengen. 

Over Trace
Met de slogan ‘What we stand for, is where we stand on’ zegt Trace eigenlijk in een paar woorden al wat hun product is. Trace is meer dan een (zoveelste) sneakerlabel. Met Trace haal je niet alleen hippe, maar vooral duurzame sneakers in huis. Ze zijn bovendien per stuk te bestellen, want – zo hebben de founders Naomi Kamphorst en Carine Martinelli onderzocht – heel veel mensen hebben ongelijke voeten. Soms zelfs een hele schoenmaat verschil. Trace voorziet in deze behoefte. En in de behoefte van mensen die een beenamputatie hebben moeten ondergaan en dus maar één schoen nodig hebben. De schoenen zijn vanzelfsprekend gemaakt van duurzaam materiaal. Met Trace willen Carine en Naomi een hip, trendy, uniek en duurzaam spoor – een trace – achterlaten.

Een uitgebreid interview met Naomi en Carine is binnenkort te lezen op FashionUnited.

Brochure
Open dag
Proefstuderen