TMOment Hannah van Gerwe | founder Aestable 

Hannah van Gerwe

Van TMO naar een eigen onderneming in tafel-en eventstyling

Hannah van Gerwe studeerde in maart 2021 af aan TMO, een bijzondere periode, met een stage en scriptie die beide plaatsvonden in een wereld die volledig op z’n kop stond. Dat weerhield haar er niet van haar dromen na te jagen. Na een stage en later een vaste baan als online marketeer bij Just Brands, een functie als event producer bij een boutique marketingbureau en een aantal maanden in Barcelona, startte ze afgelopen jaar met Aestable. In dit TMOment Hannah’s inspirerende ondernemersverhaal.

De eerste stappen na TMO

Na haar afstuderen kon Hannah blijven werken bij Just Brands op de online marketingafdeling. Daar heeft ze drie jaar lang veel geleerd en waardevolle ervaring opgedaan, terwijl ze in Amsterdam woonde. “Ik wist dat ik uiteindelijk terug naar Brabant wilde,” vertelt Hannah, waar haar roots liggen. “Het plan was om daar iets te zoeken, tot er een gave baan bij 8 The Agency op mijn pad kwam. Een boutique marketingbureau, waar ik als event producer aan de slag ging en enorm veel energie van kreeg. Het was anders dan mijn werk bij een kledingbedrijf, maar nog steeds sterk verbonden aan lifestyle. Ik wist toen ook: als ik terug naar Brabant ga, wil ik iets vergelijkbaars doen.”

Begin 2024 ontstond Aestable, haar bedrijf gericht op tafel-en evenstyling. Het idee was om het te combineren met een vaste baan en in de weekenden aan Aestable te werken. In 2024 begon ze haar plannen verder uit te werken. “Parallel daaraan heb ik nog een tijdje in Barcelona gezeten. Dat hadden een vriendin en ik ooit samen zo besloten: een paar maanden naar het buitenland voordat ik terug naar Brabant ga. Ik kreeg in die tijd aanvragen om ondernemers freelance te helpen met hun online marketing, omdat ik nog geen vaste baan had en daar in ervaring in had. Dat was een belangrijke stap richting mijn eigen bedrijf.’’ Toen Hannah niet het kleinschalige, lifestylegerichte bedrijf vond waar ze naar zocht, besloot fulltime voor zichzelf te gaan werken, want dat was mogelijk met de freelance klanten.

Sinds juli 2024 werkt ze er fulltime aan – in combinatie met freelance klussen – en met succes. “Ik krijg veel aanvragen voor 21-diners via TikTok. Via dat platform bereik ik makkelijk mijn doelgroep,” vertelt ze. Inmiddels heeft ze zelfs al haar eerste bruiloft gestyled, en staat ze in de Cosmopolitan. Haar stijl? “Voor mij kan een tafel niet bont en kleurrijk genoeg zijn. We verrassen klanten door de mixen en matchen vooral niet standaard te zijn. Niet alles hoeft in één themapalet te passen; juist het combineren van verschillende items maakt het zo onderscheidend.’’

TMO als basis voor ondernemerschap

“Wat ik vooral heb meegenomen van TMO is de brede basis,” legt Hannah uit. “Het is echt veel meer dan alleen mode. Er is veel aandacht voor ondernemerschap, met alle facetten zoals financiën, marketing, sales, HR en recht. En dat dan in combinatie met vakgebieden zoals trends en visual merchandising. Vooral de projecten waarin alles samenkwam, waren ontzettend waardevol.”

Contact met TMO’ers

Hannah heeft nog regelmatig contact met oud-studiegenoten. “Een heel goede vriendin is Amandine Vits, die ook onderneemster is. Zij heeft haar eigen label ‘Atelier Amandine’ en ‘Revived’. Onze gezamenlijke interesses en het ondernemerschap verbinden ons.’’

Leukste herinneringen aan TMO

“De productiereis naar Porto was geweldig,” herinnert Hannah zich. “Daar zag je alles samenkomen. Ook de projectweken op TMO gaven me veel energie. Ik woonde in Doorn tijdens mijn studie, en dat was echt een hele leuke tijd!”

Terug naar TMO?

Hannah staat er zeker voor open om nog eens terug te keren naar TMO, bijvoorbeeld om nieuwe studenten te inspireren. “Ik zou graag vertellen over mijn tijd op TMO en mijn ervaringen met Aestable. Wie weet motiveer ik anderen om ook hun ondernemersdromen na te jagen!”

Toekomstplannen

De ambities van Hannah zijn groot. Ze wil Aestable verder uitbouwen, meer events organiseren en uitbreiden naar zakelijke producties en PR-events voor kledingmerken. “Dat lijkt me ontzettend tof!”

Ben je benieuwd naar de styling van Hannah en wil je haar ondernemersavontuur blijven volgen?

Neem een kijkje op haar website en volg haar op de socials!

Websitewww.aestable.nl

Instagram: @aestable.styling

Brochure
Open dag
Proefstuderen