Claire Lucia Simon is 23 jaar en zit in semester 7 van TMO. Haar scriptie heeft ze inmiddels succesvol afgerond, maar afstuderen gaat ze pas doen in augustus. ‘Door drukte heb ik nog een tentamen te doen. Ik vind dat absoluut niet erg. Sterker nog; ik vind het super leuk om in de zomer nog een keer terug te mogen komen. Dat klinkt misschien een beetje duf, maar het is echt zo! Ik ga TMO missen. Ik vind studeren hier ontzettend leuk. In al die jaren heb ik een hechte vriendenclub opgebouwd, o.a. dankzij Changeant en heb ik het echte studentenleven ervaren in Doorn. De keren dat ik tijdens mijn studie in Utrecht ben geweest, kan ik op één hand tellen’.
Waarom TMO?
‘Via een omweg ben ik bij TMO beland. Van de HAVO naar vmbo TL, toen de opleiding schoonheidsspecialiste op het mbo en vervolgens TMO. Bij TMO had ik een prettig campus- en schoolgevoel door de kleinschaligheid. En er waren ook gewoon boeken en lessen en zo. Structuur was voor mij heel belangrijk. Op andere scholen miste ik dat. Na het bezoeken van drie open dagen en een proefstudeerdag wist ik het zeker en heb ik de knoop doorgehakt.
Het succes van TrendGloss
‘Ik ben inmiddels twee jaar bezig met TrendGloss op mijn eigen YouTube kanaal en social media. Ik heb inmiddels zo’n 70.000 volgers op YouTube en 50.000 op Instagram. Het succes heeft ook te maken met mijn samenwerking met BeautyGloss en FoodGloss. Met TrendGloss werd ik de derde component.
TrendGloss ging in het begin vooral over trends op allerlei gebied, met name fashion. Ik probeerde me daar ook echt op te focussen, ik wilde geen soort personal stylist worden, of meiden vertellen wat ze moeten aantrekken.
De ‘nieuwe’ TrendGloss gaat meer over mijn eigen leven. De laatste periode heb ik mijn volgers meegenomen in mijn stage en leven in New-York. Ik vond het ontzettend gaaf om te laten zien hoe het leven van een meisje uit de polder in The Big Apple eruit ziet. Real life filmen en geen blaba. Nu ik weer terug ben in Nederland ga ik me bezinnen over de toekomstige inhoud van TrendGloss. Die real life dingen doe ik eigenlijk het liefst.’
Een selfie in New-York
Claire liep stage in New-York bij sieradenbedrijf KTCollection in de Upper West Side, een relatief klein familiebedrijf. Een bewuste keuze?
‘Ik dacht dat het beter voor mijn CV zou zijn om bij klinkende namen van grote bedrijven stage te gaan lopen. Tegelijkertijd realiseerde ik me dat je dan misschien maar een nummer bent en van weinig toegevoegde waarde bent. Van een aantal bedrijven kreeg ik niet eens een reactie op mijn sollicitatie. Bij KTCollection hoorde ik er echt bij, was ik ‘part of the family’ waardoor ik best veel verantwoordelijkheid kreeg. Ik heb het bedrijf op diverse manieren gepromoot via mijn YouTube kanaal. Zo sneed het mes aan twee kanten, haha. Wat echt super grappig was dat er door mijn vlogs op een gegeven moment vakantievierende gezinnen met jonge meiden op de stoep stonden voor een selfie of een praatje met mij’.
En toen ook nog TV
‘Ja, ik heb door TrendGloss diverse TV-spots gedaan en afgelopen zomer bij Veronica het programma Summer Time: The Bucketlist gepresenteerd. In dit programma moet je elkaars bucketlist items afwerken. Ik ben uit een vliegtuig gesprongen, heb gewaterskied op de grachten en circuit gereden in Las Vegas. Voor de première van zijn nieuwe film mocht ik Matt Damon interviewen. Allemaal heel cool maar mijn studie blijft echter ook belangrijk. Het is de basis voor mijn toekomst. Alhoewel ik nog niet weet hoe die eruit gaat zien. Misschien een master, misschien naar het buitenland, misschien TrendGloss verder uitbouwen.. Ik houd alle opties open. Voorlopig eerst maar eens afstuderen en nog even genieten van TMO en Doorn’.
Claire over TMO