In je eerste jaar al zodanig opvallen op je werk dat je collega’s je uitroepen tot ‘Most Naturally Stylish Colleague’. Als dat eerste jaar dan ook nog eens is gestart nét nadat je je TMO-diploma op zak had: dan heb je wat in huis!
Wie ben je en wat doe je?
“Mijn naam is Christine van Dijken en ik werk op de marketingafdeling van WE Fashion. Als Junior Marketeer ben ik een soort duizendpoot en houd ik me onder andere bezig met PR/social, events en campagneshoots, en onderhoud ik contact met modellenbureaus. Ik werk dus op kantoor, maar als iemand mocht denken dat kantoorwerk saai is?! Nou, hier in elk geval niet. Elke dag is anders en ik verveel me echt geen moment. Het bedrijf sluit heel goed aan bij wat ik zoek. Ik werk in een jong en ambitieus team en heb het echt super naar mijn zin.
Wat heb je sinds TMO gedaan?
“Toen ik op 31 januari mijn eindgesprek had en daarna met mijn diploma naar huis mocht, stapte ik zes uur later al in het vliegtuig richting Azië. Daar heb ik drie maanden gebackpackt. Tijdens die reis, kreeg ik vanuit Nederland het aanbod om bij WE Fashion te komen werken. Daardoor ben ik toch maar iets eerder teruggekomen, zodat ik eind april aan de slag kon. Ik had hier ook mijn stage gedaan en kennelijk misten ze me, haha.
Was je verrast toen je die prijs won voor ‘best geklede collega’?
Jazeker! Het is natuurlijk super als je collega’s je nomineren voor deze award. Als je dan ook nog door de jury als beste eruit wordt gepikt, ben je wel blij ja. Ik heb gewoon een liefde en passie voor mode. Als je dat elke dag mag laten zien, met oog voor detail en een ‘natural flair’ én het is ook nog eens een keer één van de connect values van het bedrijf, tja ….
Hoe heeft TMO je voorbereid op het werk dat je nu doet?
Met hard werken! Dat heb ik echt geleerd op TMO. Verder vond ik het heel bijzonder dat veel docenten uit de mode en retail afkomstig zijn. Dat is heel waardevol. Daardoor krijg je informatie over wat echt belangrijk is in de branche en kun je zaken in een ander perspectief plaatsen dan alleen maar dat wat in de boeken staat. Vaak geven de docenten je ook een blik in de toekomst. Regelmatig schieten bij mij nog de lessen marketing en M&O door mijn hoofd als ik aan het werk ben. Verder heb ik ook geleerd hoe belangrijk het is voor je toekomst om een LinkedIn account te hebben.
Leukste herinnering TMO?
Dat is zonder enige twijfel het AT6 project geweest, dat ik samen met Esmee ten Hove heb mogen doen. Wij hadden er voor gekozen niet de normale weg af te leggen, maar af te studeren “in ons eigen bedrijf”. Dat was mogelijk dankzij de toen geïntroduceerde leerlijn Ondernemerschap van TMO. Binnen die leerlijn bedenk je je eigen business concept. Dat van ons was PASPUNT.
PASPUNT is een pick-up point mét pasgelegenheid. Een project gericht op de optimalisatie van The Last Mile Delivery. Door middel van coaching sessies van FashionExperts en verschillende bezoeken aan bedrijven hebben wij veel mogen leren en steun van TMO gekregen. Helaas bleek PASPUNT te duur om daadwerkelijk te realiseren. De leerlijn Ondernemerschap was heel leerzaam; alles wat ik in die jaren ervoor op TMO had geleerd, kwam in dit project samen.
Waarom destijds gekozen voor TMO?
Ik hoorde van een vriendinnetje dat ze TMO ging doen. Zelf wist ik niet goed wat ik wilde. Toen ik op de website zag wat ze op TMO doen, wist ik ‘dit is wat ik zoek’. Ik had sowieso veel interesse in mode en creativiteit, maar was ook businessgericht. Nou, dan vind je op TMO dus de perfecte combinatie!
Advies voor huidige studenten of net afgestudeerden?
Goh, daar moet ik even over nadenken, hoor. Daar komt-ie: houd vooral de relatie met je docenten goed. Ze hebben je meer te vertellen dan je in eerste instantie denkt. Luister goed naar ze, want ze kunnen je een ander perspectief geven waar je veel profijt van kunt hebben. Enne … je bent er tóch, dus kun je net zo goed je oren open zetten. Grijp de kansen die je geboden worden!”