Met ervaring bij merken als We Fashion, McGregor en Hudson’s Bay weet Lucy hoe je strategie, creativiteit en commercie laat samensmelten. Haar praktijkgerichte lessen – van Visual Marketing tot presenteren en pitchen – geven studenten het inzicht én het zelfvertrouwen om straks echt het verschil te maken in de modebranche.
“Denken in onmogelijkheden, wees creatief in oplossingen en laat je inspireren door de wereld om ons heen”
VAKKEN |
OPLEIDING |
---|---|
Visual Marketing | Fashion | Kunstacademie Constantijn Huygens (ArtEZ) |
Sustainability | Bachelor Fashion, Design & Strategy | Academy of arts (ArtEZ) |
Collectie & Rangeplan | |
Pitchen, Presenteren & Onderhandelen | |
Tutor & Stagebegeleider |
Leren van een expert uit het hart van de modebranche
Met een sterke achtergrond in design, branding en merchandise management binnen toonaangevende modebedrijven als We Fashion, McGregor en Hudson’s Bay, weet Lucy precies hoe strategie, commercie en creativiteit samenkomen in de fashion business. Ze werkte jarenlang aan merk-DNA’s, commerciële collecties en conceptontwikkeling – ervaring die ze nu inzet om studenten klaar te stomen voor hun eigen rol in de modewereld.
Lucy geeft vakken zoals Visual Marketing, Sustainability, Collectie & Rangeplan en mondelinge communicatievakken als pitchen, presenteren en onderhandelen. Daarnaast is ze tutor én stagebegeleider bij TMO. Haar lessen zijn actueel, praktijkgericht en strategisch – altijd met het doel studenten inzicht te geven in hoe ze zélf waarde kunnen creëren binnen een snel veranderende branche.
WERKERVARING
Buyer private label | 2018-2020 | |
Doniger Fashion Group |
Division manager | 2016-2018 |
Design manager | 2007-2016 | |
Concept designer | 1999-2007 |